2009-12-04

Kaktuszaim 2009




Posted by Picasa

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia Kedves!
Igazán jól éreztem magam a növényeid között itt és a picassán. Igazán nagyon szépek. Gratulálok. Üdv wiros

Márta Hatos - Vox_humana írta...

Köszönöm, hogy jártál itt nálam.
Már kezdenek ébredezni, lassan újabb fotók kerülnek majd fel.
Üdvözlettel:
Márta

Kata írta...

Csodálatosak ezek a kaktuszok,öröm volt itt nézelődni:)) nekem is van egy pár darab, de nem mindegyik fejlődik szépen:(én a földre gondoltam, esetleg megírnád te mit használsz nekik? Üdv.Kata

Márta Hatos - Vox_humana írta...

Szia Kata!
A föld fontos valóban. Én fele arányban használok általános virágföldet (vagy B-típusút) és nagyon apró kavicsot. Sódert. Ha van kevés komposztot is keverek hozzá.
Ez általában mindhez jó, bár vannak kaktuszok amik az agyagosabb talajt, vagy meszes talajt szeretnek. (Megélnek másban is, de szebben fejlődnek, ha az "igényüket" is figyelembe vesszük.)
A meszest általában a többség nem szereti, kivétel az Astrophytumok, ezért ezeknek külön kevés apróra tört -régi- meszet, vagy apró darabos maltertörmeléket szoktam tenni.

A természetes élőhelyét keresd meg a kaktuszaidnak, mert más az igényük a mészkőhegységekben élőkben, más a sivatagban élőknek, stb.

... és természetesen a locsolgatásra kell nagyon figyelni. Tartósan nagy melegekben (mint ami mostanában van) nem szabad locsolni és télen kell nekik a pihenő 8-10 fok körüli helyen, - vannak hidegebbet, fagyot tűrőbbek is -, víz nélkül. Az enyémek télen (nov-márc) négy-öt hónapig telelnek. Szárazon. Nyáron kint vannak, egy-egy eső jó nekik, nagy, tartós esők ha vannak, takarni szoktam őket. Mindig virágoznak.

Milyen kaktuszaid vannak?